Lemon Pit - Blog & Nieuws

Fit en in balans op vakantie

Gepubliceerd op: .

Jongen maakt handstand op het strand

Ben je thuis al goed bezig met je gezondheid? Let je erop dat je gezond eet en voldoende beweegt? Of doe je dit allemaal nog niet en wil je hier in de vakantie mee gaan beginnen?

Op vakantie wil je vooral genieten, maar ook niet dichtgroeien en/of al je gezond opgebouwde gewoontes overboord gaan gooien (je weet hoeveel moeite je dit al heeft gekost). Maar ook dat je op je strandstoel mag zitten en je soms ook te buiten mag gaan aan drankjes en snacks. Maar hoe combineer je dat want het is ook fijn als je fit en energiek blijft (of mee mag starten).

Je hoeft geen rare capriolen uit te halen om fit te blijven of hiermee te gaan starten.

  • Doe bijvoorbeeld eens yoga op het strand. Hoe heerlijk is het om een mooi, rustig plekje op het strand op te zoeken zodat je ook heerlijk kan genieten van de omgeving. Dit hoeft maar 15 minuten te kosten. Zie onze blog hoe jij je eigen 15 minuten serie kan maken voor je vakantie in onze blog: de 15 minuten vakantie yoga serie.
  • 3 kracht/spierversterkende oefeningen, die je van tevoren oefent met jouw trainer zodat je deze in je vakantie technisch veilig kan doen. Wil je met gewicht trainen zijn er altijd wel objecten als een boomstam, gevulde flessen water of iets anders om je oefening extra zwaar te maken.
  • Ga een rondje joggen of wandelen (heb je kinderen wandel dan om de beurt met ze en maak daar iets speciaals van). Wandelen is velen malen beter mocht je knie -of andere gewichtsklachten hebben.
  • een potje beach-, volley- of voetbal
  • heb je kinderen dan ben je zo wie zo al waarschijnlijk de hele dag bezig met zwemmen, voetballen of achter de kinderen aan het rennen, dat is mooi meegenomen.
  • Trek baantjes in het zwembad (bijv.in de ochtend of juist in de avond voor het eten).
  • Op de fiets ben je ook lekker in beweging en bovendien bekijk je de omgeving door een andere bril dan wanneer je in de auto zit.

Eten en drinken

Qua voeding is het verstandig om verse streekproducten zoals verse vis, groenten en fruit vers van het desbetreffende land te eten. Het eten van gezonde, pure, lokale gerechten die vaak veel vitaminen en voedingsstoffen bevatten, is goed voor behoud van spiermassa. Bedenk dat alles wat aan de boom/struik/grond groeit altijd goed is (vooral als het om groente gaat kan je hier gewoon 500 gram per dag van eten per persoon). Is het op je vakantiebestemming gebruikelijk laat in de avond te dineren kies dan voor een lichte maaltijd. Of ga in plaats van uitgebreid dineren eens lekker lunchen. Dat wijntje, die cocktail of dat biertje smaken heerlijk, maar geniet er bewust van. Zorg dat je veel water drinkt, je lichaam heeft het nodig (en mocht je toch alcohol drinken, drink ernaast dan altijd water).

Rust

Ga je laat naar bed door de warmte of gewoon omdat je nog heerlijk aan het genieten bent, doe dan eens een siësta. De warmte mat je vaak af en soms slaap je minder goed op vakantie. Heerlijk om dan tussen de middag even een extra rustmomentje voor jezelf te pakken.

Geniet van je vakantie.

Blog & nieuwsberichten

Nieuwsbrief Lemon Pit

Wil jij op de hoogte gehouden worden van onze activiteiten? Meld je dan aan voor onze mailinglist. Regelmatig versturen wij een nieuwsbrief vol met yoganieuws en andere interessante activiteiten.

Aanmelden nieuwsbrief